Siden efterårsturneringens afslutning har Greve Fodbolds U-12 Talenthold deltaget i AB Tårnby Vinter Cup. Cup’en er foregået over fire runder fordelt med tre kampe hver gang samt matchning op og ned.

Cheftræner Daniel Ghorbany har været godt tilfreds med turneringen, hvor det er blevet til ti sejre og blot to uafgjorte. En score, der indlysende gav plads i finalestævnet.

’Vi er glade for at være gået ubesejret igennem hele cup’en, forklarer cheftræneren. Drengene har gjort det flot. Modstanden har været af blandet karakter men generelt har det været en god og lærerig Cup.’

Finalestævnet blev afholdt søndag 31. marts 2019 og nu skulle det afgøres, hvem der var bedst af alle de 32 deltagende hold.I den endelige finalepulje skulle GF møde Lyngby, Roskilde KFUM og B.93. Det udmøntede sig i tre velfortjente sejre og en sikker førsteplads U12 Talentholdet.

Greve – Lyngby 2-0
Greve – Roskilde KFUM 4-1
Greve – B.93 3-0

’Endnu en gang gjorde drengene det forbilledligt. I finalestævnet prøvede vi at spille mere direkte ved flere gange at gå fra fase 1 til fase 3. Det betyder ikke, at vi begyndte at ’losse’ fodbold. Vi fulgte klubbens spillestil med fokus på spil langs jorden med et højt aggressivt pres. Men vi var ekstra opmærksomme på at udnytte rummet bag modstanderens forsvar, hvilket også ’gav pote’.

Vi har i den sidste tid mødt hold fra A-licensklubberne, og vi er endnu ikke blevet overmatchet. Det vidner om et meget højt niveau. Der er naturligvis stadigvæk masser af ting at arbejde med men jeg glæder mig til sæsonstart samt at arbejde videre med drengene, slutter Daniel.’

Sæsonstart er lørdag 13. april, hvor U12 Talentholdet hjemme møder Ringsted i Sjællands bedste række.