DBU har lanceret en ny strategi for børnefodbolden i Danmark, med formål at sætte spilleren (ikke holdet) i centrum for klubbens udviklingstilgang. Strategien skal sikre børnenes rettigheder og løfter i deres klub. Det bygger på DBU’s Børnesyn, hvor 12 børnerettigheder og 10 børneløfter sikrer et solidt værdigrundlag for alle fremtidige beslutninger indenfor børnefodbolden.
GF har valgt at ansætte en Bredde- og Børnechef, som sammen med børneudviklingstræneren, skal sikre et fodboldmiljø ud fra DBU’s Børnesyn med psykologisk tryghed, trivsel og glæde for alle.
Den nye Bredde- og Børnechef som vi byder velkommen i den nye rolle er Mark Olsen på 43 år, som de sidste par år har fungeret som assistent træner på børnehold i pigeafdelingen.
Mark er uddannet socialpædagog og arbejder til dagligt som familiekonsulent samt indsatsvejleder for unge. Mark har tidligere arbejdet på flere skoler i Greve med inklusionsarbejde som primær opgave.
Da Mark bliver spurgt ind til, hvilke tanker han havde omkring den nye rolle, svarede han:
“Alle i GF har et ønske om at skabe de bedst mulige betingelser for børnene, og der findes en masse fantastiske mennesker i GF, som gør et kæmpe stykke arbejde. Jeg håber at kunne bidrage til, at vi på tværs af årgange og køn kan blive endnu bedre til at implementere klubbens vision, mission og værdier, så vi hermed optimerer udviklingen for alle børn i klubben.”
Mark vil være ansvarlig for at sikre ordentlige praktiske forhold for breddetrænere og vil blandt andet hjælpe til med at tilknytte nye trænere. Han vil ofte være at finde på banerne, hvor han gennem supervision og feedback skal være med til at sørge for, at klubbens værdier og børnesyn opleves ens på tværs af årgange og køn.
Mark vil blive præsenteret på årgangsmøder indenfor den næste måneds tid. Han kan træffes på mark@grevefodbold.dk eller på tlf. 24654344.