En stor aftale er faldet på plads mellem Greve Fodbold og FCK. Læs pressemeddelelsen her:

F.C. København og Greve Fodbold er blevet enige om at hæve samarbejdet til et nyt niveau.

Greve Fodbold har i en årrække været en del af FCKs samarbejdsklubsprojekt og bliver nu også en af vores første strategiske partnerklubber med målet om at løfte børne- og ungdomsfodbolden til internationalt niveau for både bredde og elite.

Samarbejdet intensiveres
”Vi er utroligt glade for vores samarbejde med Greve Fodbold, der er en meget veldrevet klub, som vi har udviklet en nær og stærk relation til gennem de senere år,” siger udviklingsdirektør Sune Smith-Nielsen.

“Nu er tiden moden til, at vi tager det næste skridt og gør Greve til strategisk partnerklub. Det betyder, at vi intensiverer samarbejdet på en række områder med en fælles ambition om at løfte børne- og ungdomsfodbolden i klubben til internationalt niveau for både bredde og elite.”

”Den strategi, vi præsenterer senere på året, vil blandt andet have fokus på at løfte Hovedstadsområdet til øverste internationale niveau, når det gælder børn og unges muligheder for at få gode oplevelser med fodbold i deres klubber. Det er det, vi lægger grundstenene til nu, og Greve er en klub, der er klar til at gå foran på det område,” siger Sune Smith-Nielsen.

Stor gavn af samarbejdet
Greve Fodbold har gennem flere år haft stor gavn af samarbejdet med FCK og glæder sig til at hæve barren og ambitionerne:

”Greve Fodbold har ingen ambitioner om nogensinde at blive en Superligaklub, men vi vil meget gerne tilbyde kommunens børn og unge et udviklingsmiljø på et internationalt niveau. Det kan FCK være med til at sikre, og derfor er vi også meget tilfredse med den aftale, som nu er indgået,” siger Brian Lemmeke, der er formand fra Greve Fodbold.

En klub i rivende udvikling
Klubbens daglige leder og sportslig ansvarlige, Jari Bo Leander, uddyber:

”Vi har været igennem en rivende udvikling de seneste tre-fire år, hvor vi blandt andet har opnået to DBU klublicensstjerner.”

“Vi har gennemgået en kulturforandring til det bedre, så alle uanset funktion nu dagligt bidrager til et miljø med glæde, trivsel og anerkendende pædagogik. For at løfte klubbens niveau yderligere, har vi behov for mere hjælp udefra, og det får vi med den nye aftale.”

“Samtidig er aftalens substans i forlængelse af vores eksisterende samarbejde og strategi. Vi besidder allerede nu et værdifælleskab med FCK, hvor vi ud over at udvikle teknisk og taktisk dygtige fodboldspillere også har stor fokus på at styrke den enkelte spillers mentale kompetencer.”

“I bestræbelserne på at få den enkelte dreng og pige til at udfolde sit potentiale er det derfor vigtigt, at Greve Fodbolds miljø med ensrettet udviklingsfilosofi, træningsmetodik og spillestil er prioriteret til at understøtte dette mål. Her kommer FCK ind med hjælp, hvilket vi i høj grad værdsætter,” siger Jari Bo Leander.