I weekenden den 1. og 2. juni 2019 deltog Greve Fodbolds U12-1 piger i Danmarks største pigeturnering – Madsby Pigecup i Fredericia.

Der var på forhånd lagt op til et spændende stævne, da der var tilmeldt ikke mindre end 40 hold i U12 rækken. Dette er rekord for tilmeldte hold i én årgang for en pigeturnering, og alle glædede sig derfor ekstra meget til at deltage.

”Det er første gang vi deltager i Madsby Pigecup og har aldrig før deltaget i en turnering med så mange tilmeldte hos i vores række – alle de store 3F klubber er repræsenteret, så vi glæder os helt vildt til stævnet”, udtalte de to trænere, Kenneth Kretschmer og Martin Trolle Thomsen inden afgangen til Fredercia.

De udtalte endvidere, ”vi ligger pt. nummer 1 i den bedste U12 række, og er bevidste om, at vi hører til i top 3 af de bedste hold på Sjælland. Vi glæder os derfor rigtig meget til at komme til jylland og prøve kræfter med nogle af landets andre store klubber”.

Turneringen startede lørdag med 10 puljer af fire hold.

Pigerne gik igennem puljen med tre sejre og en målscorer på + 14

7 – 1 over Tårnby FF
6 – 0 over Brønderslev IF
3 – 1 over Vildbjerg SF

Som nummer 1 i puljen røg Greve Fodbold videre til slutspilspulje med tre hold – her vandt pigerne begge kampe med en målscorer på +5

1 – 0 over Brøndby 1
4 – 0 over B1908 1

Efter en suveræn 1. plads i slutspilspuljen skulle pigerne nu spille semifinale mod Fortuna Hjørring 1.

Det var en spændende semifinale, hvor Fortuna Hjørring kom bedst fra start, men pigerne fik arbejdet sig ind i kampen og fik overtaget i slutningen af 1. halvleg samt sad godt på dem i hele 2. halvleg. Ingen af holdene fik dog scoret i ordinær spilletid, hvorfor vi gik til straffesparkskonkurrence.

Pigerne vandt straffesparkskonkurrencen 3 – 0 efter to klasseredninger af Greve Fodbolds målpige, og et brændt spark af Fortuna.

Efter sejren i semifinalen skulle pigerne direkte over og spille finale mod Aalborg KFUM, som havde vundet den anden semifinale over Hekla 1.

Greve pigerne kørte Aalborg KFUM over med en 2 – 0 sejr og kunne derefter kalde sig vindere af Danmarks største pigeturnering med et rekord-antal tilmeldte hold.

”Vi er glade og stolte over, at pigerne vinder 7 ud af 7 kampe til Madsby Pigecup, og selvfølgelig stolte over, at pigerne vinder turneringen med så mange gode hold tilmeldt”, udtaler trænerteamet.

Trænerteamet udtaler endvidere, ”pigerne er inde i en rivende udvikling og viser gang på gang, at de hører til helt i toppen af dansk pigefodbold. Vi har i samme uge fået oplyst, at pigerne er blevet tildelt en plads i U13 Liga 1 efter sommerferien, hvilket er den højest mulige række at spille i. Det vil være med til at udvikle pigerne yderligere, hvilket vi er rigtig glade for”.

Stort tillykke til de seje U12-1 piger fra Greve Fodbold.