Onsdag d.24 marts 2021 var der generalforsamling i Greve Fodbold, og i den anledning blev Brian Lemmeke genvalgt som formand. Bliv klogere på vores formand, og hør bl.a. lidt om hans rolle og fremtidige planer.

Du er netop blevet valgt som formand igen, hvorfor valgte du at stille op igen?
“Det har jeg valgt fordi jeg elsker fodbold, jeg elsker foreningslivet og jeg bor i Greve. Jeg har to børn der spiller og har spillet fodbold i Greve. Min søn er jeg selv træner for, og jeg har også været træner for min datter i en del år. Jeg elsker bare det, at være i og omkring Greve Fodbold.”
Fortæl lidt om dig selv?
“Som person kan jeg godt lide systemer og struktur. Jeg vil gerne se fremskridt og jeg vil gerne udvikle, og det vil jeg også med Greve Fodbold. Jeg vil gerne have, at vi kommer endnu mere på landkortet end vi har været. Det kræver selvfølgelig en masse ting, bl.a. økonomi. Når vi kigger på vores konkurrenter rundt omkring, og her tænker jeg ikke bare fodbold, men også andre sportsgrene, der er det jo sådan, at vi skal ud og kigge efter sponsorkroner. For at vi kan gøre os dygtige til at få nogle sponsorkroner, så bliver vi også nød til at udvikle fodbolden.”

Hvad er dit mål for klubben, med titlen som formand?
“Overordnet set, vil jeg gerne have en bestyrelse der koncentrerer sig om at skaffe penge og udvikle klubben. Jeg vil gerne have en klub, som har en driftsorganisation der er velfungerende. Vores mål er, at vi gerne vil skabe vindere, både på og udenfor banen. Vores spillere skal blive vindere i livet og det mener vi, at sporten kan være med til. Det er jo ikke ensbetydende med, at når man starter til fodbold i Greve, at man så per. automatik skal leve af fodbolden, når man er færdig. Vi vil gerne give spillerne en uddannelse, en rigtig god fodbolduddannelse, men det er ligeså meget på det mentale.”

Kan du fortælle os lidt om den nye driftsorganisation?
“Vi har jo nu fået en dagligleder og der er nogle fuldtid- og deltidsansatte, som hjælper til. Den dagligleder er Jari Leander, som jeg har et rigtigt godt samarbejde med. Samtid ser jeg også, at der skal være en armslængde fra bestyrelsen til drift. Jeg kommer derfor ikke til, som formand, at blande mig i driften. Jeg kommer til at arbejde med det overordnet og udviklingsmæssige, hvilket er det jeg brænder for.”

Hvor ser du Greve Fodbold om 5/10/15 år?
“Jeg håber at vi virkelig får sat noget i søen i de kommende år, som vil skabe den retning og fremtid som vi ønsker. Retningen er sådan set lagt, spørgsmålet er bare, hvor langtid skal der gå, før vi kommer derhen. Vores overordnet mål er, at vi kunne rigtig godt tænke os, at være i top 10 når vi fylder 100 år i klubben. Det et stort mål, fordi vi er oppe i mod nogle klubber som der ligger omkring os, som er højere oppe på ranglisten end vi er i dag. Vi skal virkelig udvikle os, og det kommer til at kræve mange penge. På den lange bane, skal der bygges et fundament nu, hvis vi skal nå det. Vi skal i gang med strategi arbejdet, hvilket jeg også ser som min fornemmeste pligt. Derudover så er jeg selv breddetræner og brænder for bredden, så det ikke kun elite, det er også bredde. Når jeg siger vi skaber vindere både på og udenfor banen, så gælder det også bredden. Det vi lærer i eliten, det skal videre ned igennem breddeholdene, så vi hele tiden udvikler på eliten og bredden får god brug og kan gøre brug af det, som vi lærer oppe på eliteholdene.”