Greve Fodbold har her i starten af Januar fremsendt ansøgning til forhåndsgodkendelse til DBU vedr. pigelicens version 2.0 i 2021/22.
Version 2.0 er DBU’s nye pigelicens, der har til formål at optimere talentudviklingsmiljøerne i klubberne via øget fokus på den enkelte spiller og via muligheder for mere langsigtet & individuel planlægning, der på sigt kan bidrage til at udvikle spillere til både Gjensidige Kvindeliga, samt U- og A-landshold.
Greve Fodbold har altid sidestillet pigerne med drengene i vores tilgang til de muligheder man skal have som fodboldspiller, det sætter vi endnu engang streg under med vores ambitioner om på pigesiden at blive licensklub, ligesom vi blev i 2020 på drengesiden.
Arbejdet har været igang længe, så vi er godt forberedt, men vi kommer også til introducere nye ansigter i organisationen omkring vores pigeafdeling, for at understøtte og udvikle vores miljø.