Vi starter med en kedelig nyhed: Christian Schønnemann har valgt at trække sig fra posten som bestyrelsesformand i Greve Fodbold af personlige årsager, der kræver hans fulde opmærksomhed.

Bestyrelsen vil gerne rette en stor tak til Christian for hans bidrag til klubbens positive udvikling de seneste år. Næstformand Jari Bo Leander træder ind som konstitueret formand frem til næste ordinære generalforsamling.

NY ORGANISATIONSSTRUKTUR I GREVE FODBOLD
Samtidig igangsætter vi en ny organisationsstruktur, som et vigtigt skridt i retning af en endnu stærkere klubdrift og en klar strategi frem mod 2026. En central del af denne ændring har været ansættelsen af dedikerede afdelingsledere for børn og unge, som nu er:

Bredde Børn
– Niels Lund, børnechef og afdelingsleder – niels@grevefodbold.dk
Bredde Ungdom
– Thomas Bach Hoffmann, udviklingstræner og afdelingsleder – thomasbh@grevefodbold.dk
Talent Børn
– Andrias Davidsen, børneudviklingstræner og afdelingsleder – andrias@grevefodbold.dk
Talent Ungdom
– Martin Lindholdt, talentchef og afdelingsleder – martin@grevefodbold.dk

Fremover vil hver af de ansatte afdelingsledere få ansvar for afdelingens budget og daglige aktiviteter. Budgettet skal ikke blot udarbejdes af den enkelte leder, men diskuteres og kvalificeres i dialog med relevante udvalg. På den måde får både frivillige og medlemmer mulighed for reel medbestemmelse – forudsat at man har lyst og tid til at engagere sig.

Hver afdelingsleder vil referere direkte til et bestyrelsesmedlem, som har til opgave at bringe afdelingens synspunkter videre til bestyrelsesmøder og aktivt arbejde for at sikre de bedst mulige vilkår for netop den afdeling.

Som en del af den nye struktur etableres der en række udvalg, hvor både bestyrelsesmedlemmer, ansatte og frivillige får mulighed for at præge udviklingen i klubben:
– Sponsorudvalg
– Aktivitets- og arrangementsudvalg
– Fonde og tilskudsudvalg
– Kultur og trivselsudvalg
– Kommunikation, IT og AI-udvalg
– Sportsudvalg Bredde
– Sportsudvalg Talent

Mere information vil følge efter sommerferien. Enten via FB Personale eller på dialogmøder med alle årgange, som vi ønsker at påbegynde i september måned. Alle årgange vil blive kontaktet af enten den relevante afdelingsleder eller klubbens trivselsansvarlige Helene Vølkers med henblik på mødeplanlægning.

STRATEGIARBEJDE FREM MOD 2026
Efter sommerferien igangsætter vi også en proces frem mod en strategiplan for perioden 2026–2030. Det bliver en åben proces, hvor alle afdelinger og frivillige (der ønsker at bruge tid på det) får mulighed for at præge udfaldet. Målet er, at flest muligt kan se sig selv og deres interesser afspejlet i den endelige plan.

Strategien skal fortsat tage udgangspunkt i klubbens værdibaseret fundament og den udviklingsfilosofi, vi allerede arbejder ud fra. Men vi er også åbne for, at nye eller ændrede prioriteringer kan blive nødvendige i takt med, at klubben og dens medlemmer udvikler sig.

Arbejdet vil starte efter sommerferien med:

Fase 1: Analyse og forberedelse

Aktiviteter:
– Definér vision, visionspejlemærker, mission, værdier og overordnede mål – august
– Situationsanalyse Fremtidens fodbold (rapport) – august
– Situationsanalyse GF (DBU) – august
– Situationsanalyse GF afdelinger (SWOT, trivselsundersøgelse, interviews) – august
– Identificer interessenter og deres behov – dialogmøder september/oktober
– Vurder interne og eksterne ressourcer og begrænsninger – dialogmøde ledelse oktober

Fase 2: Målfastsættelse og strategiformulering – november
– Diverse aktiviteter

Fase 3: Handlingsplan og implementeringsplan – december
– Diverse aktiviteter

Fase 4: Implementering
– Diverse aktiviteter

Fase 5: Evaluering og justering
– Diverse aktiviteter

BESTYRELSENS FORRETNINGSORDEN
Med den nylige ændring i bestyrelsen er det blevet besluttet at arbejde efter følgende forretningsorden:

§ 1. Formål

1.1 Nærværende forretningsorden fastlægger rammerne for Greve Fodbolds bestyrelsesageren under iagttagelse af, og som supplement til, Greve Fodbolds vedtægter. Bestyrelsen er en arbejdende bestyrelse.

1.2 Bestyrelsen fastlægger jf. Greve Fodbolds vedtægter selv sin forretningsorden.

§ 2. Konstituering

2.1 Bestyrelsen konstituerer jf. vedtægternes § 15 sig ved førstkommende bestyrelsesmøde og forankrer ansvaret for foreningens organisatorisk opdelte afdelinger blandt de enkelte bestyrelsesmedlemmer. Der udpeges desuden en næstformand, som kan agere som stedfortræder for formanden.

2.2 Med udgangspunkt i foreliggende strategi konstitueres ansvarsområder for bestyrelsesarbejdet inklusive fortsættelse eller udarbejdelse af målsætninger.

Ansvarsområder, som skal dækkes i 2025 frem til generalforsamling i 2026:

Forretnings- og udviklingsansvarlig Jari Bo Leander (konstitueret formand)
Repræsentation: Alle segmenter i klubben.
Hovedområde: Strategisk og taktisk ledelse, ramme- og strukturudvikling, organisatorisk ansvar og eksterne partnere
1. Udarbejdelse af sportslig og kommerciel strategi i samarbejde med bestyrelse, afdelingsledere og udvalg
2. Varetage opgaver som overordnet ansvarlig for sportslig, administrativ og økonomisk drift
3. Indgåelse og varetagelse af partnerskaber DBU (licens), FCK, FCS, Unisport og Hummel – strategi, årsplan og aftaler
4. Daglig kontakt til GIC og kommune
5. DBU – Formandsklub og Repræsentantskab
6. Deltagelse i FC Sydkysten styregruppe
7. Afholdelse af bestyrelsesmøder – forberedelse og mødeledelse
8. Afholdelse af generalforsamling – herunder skriftlig og mundtlig beretning
9. Varetagelse af udvalgsmøder for administration og økonomi
10. Deltagelse i månedlige afdelingsmøder for alle afdelinger
11. Deltagelse i udvalgsmøder for (i) klubkultur og trivsel, (ii) kommunikation, IT og AI, (iii) sportslig leder Bredde og (iv) sportslig leder Talent

Økonomisk kontrol og regnskabsansvarlig Feras Louis (kasserer)
Repræsentation: Alle segmenter i klubben.
Hovedområde: Varetagelse og kontrol af foreningens økonomiske anliggender
1. Betaling af regninger
2. Kontrol og betaling af løn og godtgørelser
3. Refundering af udgifter
4. Administration af bilag
5. Bogføring af indtægter og udgifter
6. Kontakt og bistand til revisor ved årsafslutning
7. Deltagelse i udvalgsmøder for administration og økonomi

Politisk ansvarlig Mark Olsen
Repræsentation: Børn Bredde
Hovedområde: Forbedre politiske forhold i Greve kommune
1. Udarbejdelse af strategi og taktik i forhold til positiv public affairs/lobbyisme (uformelt og formelt) overfor Greve Kommunes politikere, interessegrupper og ledelsesrepræsentanter
2. Eksekvering af strategi
3. Deltagelse i GIC Brugerråd
4. Deltagelse i FC Sydkysten styregruppe
5. Deltagelse i kvartals sportsudvalgsmøder for repræsentativ afdeling
6. Kontakt til ansat afdelingsleder i repræsentativ afdeling

Sponsoransvarlig Anton Moestrup Rasmussen
Repræsentation: Ungdom Talent
Hovedområde: Indgå og vedligeholde sponsoraftaler
1. Udarbejdelse af strategi vedr. sponsoraftaler
2. Eksekvering af strategi
3. Varetagelse af sponsor udvalgsmøder
4. Deltagelse i kvartals sportsudvalgsmøder for repræsentativ afdeling
5. Kontakt til ansat afdelingsleder i repræsentativ afdeling

Fonde- og tilskudsansvarlig Johnni Vølkers
Repræsentation: Ungdom Bredde
Hovedområde: Ansøgninger om små og større tilskud
1. Udarbejdelse af strategi for ansøgninger ifm. økonomisk tilskud fra fonde og puljer indenfor og udenfor GIC og Greve Kommune
2. Eksekvering af strategi
3. Varetagelse af udvalgsmøder for fonde- og tilskudspuljer
4. Deltagelse i kvartals sportsudvalgsmøder for repræsentativ afdeling
5. Kontakt til ansat afdelingsleder i repræsentativ afdeling

Eventansvarlig Vakant (kvinde)
Repræsentation: Alle segmenter i klubben.
Hovedområde: Tilbagevendende klubarrangementer/aktiviteter
1. Udarbejdelse af strategi og taktik til optimering af årligt tilbagevendende klubarrangementer/aktiviteter
2. Eksekvering af strategi
3. Varetagelse af udvalgsmøder for klubarrangementer
4. Deltagelse i månedlige afdelingsmøder for ansvarlig afdeling

Klubkultur og trivselsansvarlig Vakant (Sanne Olsen indtræder som suppleant i bestyrelsen i august måned)
Repræsentation: Børn Talent
Hovedområde: Tilbagevendende klubarrangementer/aktiviteter
1. Udarbejdelse af strategi og taktik til optimering af klubbens generelle kultur samt børn og unges trivselsoplevelse
2. Eksekvering af strategi
3. Varetagelse af udvalgsmøder for klubkultur og trivsel

§ 3. Afholdelse af bestyrelsesmøder

3.1 Bestyrelsen afholder i udgangspunktet møder ti gange årligt samt efter behov. Endvidere kan formanden eller mindst 1/3 af bestyrelsesmedlemmerne i forening forlange bestyrelsen indkaldt. Begæring herom fremsættes skriftligt til formanden med en redegørelse for baggrunden.

Bestyrelsesmøder resten af 2025:
20. august kl. 17.00
24. september kl. 17.00
22. oktober kl. 17.00
19. november kl. 17.00
17. december kl. 17.00

§ 4. Indkaldelse og tilrettelæggelse af bestyrelsesmøder

4.1 Formanden indkalder samtlige bestyrelsesmedlemmer. Datoer for møderne aftales for et år ad gangen. Bestyrelsessuppleanterne kan inviteres til at deltage i bestyrelsesmøderne. Oplægsholdere fra organisationen, f.eks. trænere eller ledere, eller eksterne kan efter behov deltage ved konkrete punkter på dagsordenen.

4.2 Med indkaldelsen fremsendes dagsordenen for mødet, samt evt. materiale der skal behandles på mødet, herunder baggrundsnotater og relevante bilag. Det tilsigtes, at materialet fremsendes senest minimum to hverdage, før bestyrelsesmødet finder sted.

4.3 Formanden er over for bestyrelsen ansvarlig for tilrettelæggelsen af dagsordenen. Ønsker bestyrelsesmedlemmer punkter tilføjet på dagsordenen fremsendes de til formanden/mødelederen senest syv hverdage før datoen for bestyrelsesmødet.

4.4 Dagsordenen indeholder som minimum
a) Godkendelse af dagsorden
b) Status/udfordringer fra bestyrelsesmedlemmers hovedområder (i) Mål/delmål, (ii) Mikrohandlinger, (iii) Forhindringer
c) Status/udfordringer fra afdelinger:
I. Børn Bredde v. repræsentativt bestyrelsesmedlem
II. Børn Talent v. repræsentativt bestyrelsesmedlem
III. Ungdom /senior Talent v. repræsentativt bestyrelsesmedlem
IV. Ungdom/senior Bredde v. repræsentativt bestyrelsesmedlem
d) Evt. oplæg til behandling
e) Beslutningsresumé og aktionspunkter
f) Eventuelt

§ 5. Mødeledelse og beslutningsdygtighed

5.1 Bestyrelsesmøderne ledes af formanden. Møderne afholdes på GF kontor 3. sal. eller på 1. sal.

5.2 Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer er til stede. Heriblandt skal være formand eller næstformand.

5.3 Bestyrelsesmedlemmerne – og andre tilstedeværende – har pligt til straks at underrette bestyrelsen om ethvert forhold, som kan give mulighed for inhabilitet.

5.4 Beslutninger i bestyrelsen afgøres ved simpelt stemmeflertal blandt de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.

§ 6. Beslutningsreferat

6.1 Formanden drager omsorg for, at der udformes et beslutningsreferat for hvert møde.

6.2 Af referatet skal fremgå:
a) tid og sted for mødet
b) hvem der har deltaget i mødet
c) mødets dagsorden
d) beslutninger og væsentlige forhandlinger for hvert enkelt punkt på dagsordenen

6.3 Referatet offentliggøres senest 14 dage efter mødets afholdelse på klubbens hjemmeside. Eventuelt fortrolige eller personfølsomme forhold udelades i den offentlige version af beslutningsreferatet.

§ 7. Greve Fodbolds ledelse

7.1 Bestyrelsen forestår den overordnede strategiske og taktiske ledelse af Greve Fodbolds anliggender og skal sørge for at sikre en forsvarlig operationel organisation af Greve Fodbolds virksomhed.

7.2 Bestyrelsen fastlægger de retningslinjer og anvisninger, der skal være gældende for en driftsafdeling og skal føre tilsyn med, at varetagelsen af driften foregår på forsvarlig måde i overensstemmelse hermed.

§ 8. Beslutningskompetence


8.1 Bestyrelsen behandler og træffer afgørelse i alle sager, som anses som overordnede medmindre andet fremgår af Greve Fodbolds vedtægter eller af nærværende forretningsorden.

8.2 Bestyrelsen behandler ikke og træffer ikke afgørelse i sager, som angår den daglige drift med mindre, at en sag influerer klubbens udviklingstilgang, værdier, renommé eller økonomi. Afdelingslederen behandler og træffer afgørelse i alle sager og konflikter i nærværende afdeling.

8.3 Bestyrelsen må ikke foretage eller medvirke til ekstraordinære dispositioner, der kan medføre risiko for, at Greve Fodbolds vedtægter ikke kan overholdes.

8.4 Bestyrelsen kan meddele prokura enkelt ved formand og/eller kasserer eller kollektivt.

§ 9. Offentlighed og tavshedspligt m.v.

9.1 Bestyrelsens medlemmer har både under og efter bestyrelseshvervets ophør tavshedspligt med hensyn til alt, hvad de erfarer i deres egenskab af bestyrelsesmedlem, medmindre der er tale om forhold, der er bestemt til eller ifølge lovgivningen underlagt ubegrænset offentlighed. Tilsvarende gælder for øvrige deltagere ved bestyrelsesmøderne, som orienteres om dette forud for deres mødedeltagelse.
Følg Greve Fodbold