Greve Fodbold støtter op om DBU’s Antibulli kampagne, der fokuserer på sammenhold og trivsel.
“Hvert femte barn har oplevet at blive drillet, mobbet eller holdt uden for til deres fritidsaktivitet, og i fodboldklubberne er tonen generelt lidt hårdere end i andre idrætsgrene, viser ny undersøgelse.
H.K.H. Kronprinsessen, Kasper Schmeichel og Pernille Harder står nu sammen om ’Antibulli Fodbold’, der kan hjælpe de voksne med at styrke fællesskab og trivsel hos de små fodboldspillere.
Antibulli Fodbold kombinerer erfaringer fra antimobbe- og trivselsindsatser med erfaringer fra fodboldverdenen og består af konkrete råd og øvelser til træningen af 6-12-årige.
Materialet er gratis og er frit tilgængeligt for alle fodboldklubber på antibulli.dk. På det mobiltilpassede site vil trænerne kunne vælge øvelser og aktiviteter i det omfang, som giver mening for netop deres hold.”
Antibulli Fodbold giver trænerne i børnefodbolden konkrete redskaber til at arbejde med fællesskabet og skabe bedre sammenhold blandt børnene, bl.a. igennem konkrete øvelser både på og udenfor banen.
Hos Greve Fodbold har vi GLÆDE som en af vores kerneværdier. Vi prioriterer sammenhold og relationer, og netop derfor er denne kampagne vigtig for os.